Thumb

Projektu BIO 26| Skupno znanje velika nagrada Brumen

Otvoritev 26. bienala oblikovanja BIO 26| Skupno znanje bo v četrtek, 14. novembra, ob 18.30 v ljubljanskem podhodu Ajdovščina. Goste bodo pozdravili Matevž Čelik, direktor MAO, kustos Thomas Geisler in pomočnica kustosa Aline Lara Rezende. Bienale bo odprla Petra Culetto, državna sekretarka z Ministrstva za kulturo Republike Slovenije.

Po uradni otvoritvi bodo od 19.00 do 22.00 potekali vodeni ogledi instalacij na partnerskih institucijah bienala po vsej Ljubljani, ob 21.00 pa se bo v podhodu Ajdovščina začel program BIO 26 Glasbeno podzemlje: predstavile se bodo neodvisne slovenske glasbene založbe, ki vsebino podajajo na alternativne načine. 

V petek, 15. novembra, bodo ogledi instalacij na partnerskih institucijah potekali med 13.00 in 16.00, ob 17.00 pa bo v MAO BIO 26| Pogovor #1 Kriza informacij in Znanje. Ob 19.00 bo sledilo druženje s kustosom in asistentko kustosa, ki bosta zbrane povabila na prvi voden ogled razstave BIO 26| Skupno znanje v MAO.

***

V Narodni galeriji so odprli pregledno razstavo 9. bienala Brumen in podelili nagrade za odlično slovensko oblikovanje Brumen, najvišja strokovna oblikovalska odlikovanja na nacionalnem nivoju. Podeljuje jih Fundacija Brumen, organizacija, ki se že 16 let zavzema za promocijo kakovostnih vidnih sporočil in ozaveščanje javnosti o njihovem pomenu. 

Žirija je v 7 kategorijah podelila 31 nagrad, veliko nagrado Brumen pa je prejela oblikovalska in naročniška ekipa projekta Bienale oblikovanja BIO 26| Skupno znanje. Žirija je v ločenih kategorijah nagradila identiteto projekta in infografike, ki so s slednjo "neločljivo povezane in prevprašujejo mejo med informacijsko vrednostjo ter likovno izraznostjo. Identiteta bienala nemudoma ujame pozornost. Ko jo enkrat ima, ponudi opazovalcu več slojev informacij – od vsebine in lokacije dogodka, do infografičnih ozadij in končnega konceptualnega presenečenja. Zasnova, ki deluje na različnih kanalih in aplikacijah, nima ene same nosilne podobe, temveč je fleksibilna, domiselna in učinkovita," je odločitev utemeljila žirija.
 
"Ne verjemi takoj in dvakrat preveri"
Oblikovalski studio Ljudje, ki stoji za podobo BIO 26 – festivala v organizaciji Muzeja za arhitekturo in oblikovanje –, je namreč z vizualizacijami žalostnih, alarmantnih in vsakdanjih podatkov odgovoril na moto letošnjega BIO 26, skupno znanje, ki prevprašuje vlogo informacij in oblikovanja v sodobni družbi.
 
Pod krovno tematiko bienala spada tudi fenomen lažnih novic, s katerim se je Miha Artnak, vodja studia Ljudje, s projektom Fake Good News že ukvarjal. "Lažne novice so zanimiv fenomen, ki nas spremlja od začetka človeštva (sicer v obliki navadnih laži, 'telefončkov', propagande, teorij zarot ipd.). Danes pa nam v poplavi informacij in možnosti oglaševanja predstavlja resnejšo grožnjo in vprašanju resnice. Posrečil se mi je projekt, kjer sem naplahtal slovenske medije in imel intervjuje zaradi svoje laži. Žalostna ugotovitev pa sledi, da to počno korporacije in države vsak dan, da nas zmedejo in utišajo ter nam prodajo svoj produkt ali ideologijo," je povedal Artnak in dodal, da so z "vedrimi" infografikami, v katere so vključili pogosto zaskrbljujoče podatke o svetu, v katerem živimo, želeli podati preprosto sporočilo: "Ne verjemi takoj in dvakrat preveri."
 
Od razdiralnega informacijskega kaosa do ustvarjalnih zbirk znanja
26. bienale oblikovanja v Ljubljani, BIO 26| Skupno znanje, ki ga kurirata avstrijski kustos in kulturni producent Thomas Geisler ter pomočnica kustosa Aline Lara Rezende, želi z vključevanjem različnih vsebin, struktur in deležnikov najti nove načine, odkriti potenciale, predstaviti projekte ter raziskati koncepte in sisteme, s katerimi bi razdiralni informacijski kaos spremenili v ustvarjalne zbirke znanja. Pojem "skupno znanje" se nanaša na znanje, ki ga ljudje v določeni skupnosti imajo in si ga med seboj delijo, v širšem smislu pa tudi na njihovo razmišljanje in na to, kako izražajo svoje ideje, občutke in prepričanja. Poleg tega izraz "skupno znanje" nosi v sebi tudi idejo splošnega znanja skupnosti. 
 
BIO 26| Skupno znanje zajema kurirano razstavo v MAO, v katero bodo vključeni že obstoječi, tako zgodovinski kot sodobni projekti odmevnih imen, kot so SuperfluxDunne & RabyOtto NeurathOrson WellesViktor PapanekForensic ArchitectureOtl Aicher, priznani ustvarjalec infografik Jaime Serra, oblikovalca publikacij Mark Porter & Francesco Franchi in s tematiko neločljivo povezani Inštitut za kršitve patentov. 26. bienale oblikovanja s ponosom sodeluje z mednarodnimi partnerji, kot so ZKM | Center for Art and Media iz Karlsruheja v Nemčiji ter MU Eindhoven z Nizozemske. Obe instituciji se v okviru bienala predstavljata z zanimivima razstavama.
 
Poleg osrednje razstave bo v okviru BIO 26| Skupno znanje na ogled šest zmagovalnih projektov, izbranih v okviru oblikovalskega maratona, kjer so se multidisciplinarne skupine lotile izzivov, povezanih z institucijami za produkcijo in posredovanje znanja: to so Narodna in univerzitetna knjižnica, Muzej sodobne umetnosti Metelkova, Univerza v Ljubljani, Dom starejših občanov Fužine, Botanični vrt Univerze v Ljubljani in časopisna hiša Delo. Rezultati raziskovalnega dela zmagovalnih izzivov bodo na sedežih omenjenih institucij na ogled v okviru 26. bienala oblikovanja, BIO 26| Skupno znanje med 14. novembrom 2019 in 9. februarjem 2020 v Ljubljani.
 
***
 
Obrazložitev žirije ob podelitvi velike nagrade Brumen
 
Podoba BIO 26 je nemudoma pritegnila pozornost žirije in jo obržala v vseh krogih žiriranja. Med odkrivanjem plasti njene konceptualne in vsebinske zasnove je vsakič znova stopila v ospredje razprave žirije. Projekt je dobitnik nagrade v dveh ločenih kategorijah, Identitete in Informacijsko oblikovanje, in žirija ga je enoglasno izbrala za najboljše delo bienala. Člani žirije z veseljem izrekamo pohvalo in čestitke letošnjim prejemnikom velike nagrade Brumen: oblikovalskemu studiu Ljudje ter Muzeju za arhitekturo in oblikovanje Ljubljana.
 
Seznam prejemnikov nagrad Brumen za Bienale oblikovanja BIO 26; celostna grafična podoba
naročnik: Muzej za arhitekturo in oblikovanje 
Miha Artnak, Ljudje, kreativno vodenje
Emil Kozole, Ljudje, likovno vodenje
Urška Stariha, Ljudje, oblikovanje
Zala Velkavrh, Ljudje, besedilo
Denis Adanalić, Ljudje, svetovanje
Vladimir Mićković, Ljudje, svetovanje
Klemen Ilovar, Ansambel, fotografija
Janez Klenovšek, fotografija
Jan Kikelj, svetovanje
Maja Brajnik, programiranje
 
Podoba BIO 26 nemudoma pritegne pozornost. Ko jo enkrat ima, ponudi opazovalcu več slojev informacij – od vsebine in lokacije dogodka, do infografičnih ozadij in končnega konceptualnega presenečenja. Zasnova, ki deluje na različnih kanalih in aplikacijah, nima ene same nosilne podobe, temveč je fleksibilna, domiselna in učinkovita.
Thumb

Nagradni natečaj #GlassRepurpose na Instagramu

1.9.-25.10.2019

Imate inovativno idejo, kako predelati zavrženo steklo, da bi pripomogli k ohranjanju narave in zmanjšanju odpadkov stekla v svetovnem merilu?

Kaj bi izdelali iz 50 ton odpadnih steklenic?

Kako bi na novo uporabili za cel kontejner zavrženih kozarcev za vlaganje?

Kaj storiti s kupi steklene odpadne embalaže? Če imate domiseln odgovor, se lahko potegujete za prvo nagrado v višini 1.000 evrov!

Svojo zamisel lahko ponazorite tudi s skico ali načrtom, če s fotografijo ali videoposnetkom to ni mogoče. Veselimo se vaših predlogov, saj je naš cilj zgraditi zavedanje o možni uporabi velike količine že zavrženega stekla, ki naj ne postane zgolj odpadek, ampak dobi novo uporabno vrednost.

Prijave vaših inovativnih idej pričakujemo še do 25.oktobra!

MEDNARODNI IDEJNI NATEČAJ NA INSTAGRAMU

Muzej za arhitekturo in oblikovanje ter Steklarna Hrastnik, sponzor 26. bienala oblikovanja razpisujeta idejni natečaj #GlassRepurpose.  

Trajanje natečaja: 1. september - 25. oktober 2019

Steklarna Hrastnik je družbeno odgovorno podjetje zato se postavlja tehtno vprašanje: kaj se zgodi z njihovimi izdelki iz stekla, ko je njihov prvotni namen uporabe končan in življenjski cikel izdelka zaključen? Kakšno ponovno vrednost lahko ustvarimo z že uporabljeno večjo količino steklenic?

To bo ključni izziv za udeležence natečaja, ki jih pozivamo k temu, da razvijejo idejo drugačnega namena uporabe zavrženih steklenic in nam jo predstavijo v do 30 sekund trajajočem videoposnetku ali na avtorski fotografiji. Iščejo se izvirne, nevsakdanje ideje s tržnim potencialom in so v skladu z načeli trajnostnega razvoja. O zmagovalcih bo odločala tričlanska strokovna žirija v sestavi Matevž Čelik Vidmar, MAO, Mateja Š. Dimic, Steklarna Hrastnik in Erika Oblak, Ekologi brez meja.

K sodelovanju vabimo arhitekte, oblikovalce, fotografe in vse ostale, ki jih to področje zanima. Objave bomo zbirali do 25. oktobra 2019, nato pa bo med njimi žirija izbrala tri najboljše. Razglasitev zmagovalca bo po otvoritvi BIO26, torej po 14. 11. 2019, na družbenih omrežjih. Ustvarjalec zmagovalnega predloga bo prejel finančno nagrado v višini 1.000 evrov, drugo- in tretjeuvrščeni pa bosta deležna objave v medijih. Vsi nagrajenci prejmejo tudi simbolično nagrado »Steklarna Hrastnik doživetje«.

Če želiš deliti svojo idejo, jo na Instagramu označi s ključnikom #GlassRepurpose, oznako @mao_slovenia in objavi na svojem javnem profilu na Instagramu ter tako sodeluj na nagradnem natečaju!

PRAVILA NATEČAJA #GlassRepurpose NA INSTAGRAMU

KAKO SODELOVATI:

1. Na svoj telefon naložite aplikacijo Instagram za iPhone ali Android.

2. Na Instagramu sledite profilu @mao_slovenia.

3. Posnemite avtorsko fotografijo ali 30-sekundni videoposnetek na temo drugega namena uporabe steklene embalaže #GlassRepurpose.

4. Posneto fotografijo ali videoposnetek naložite na Instagram, pri čemer jo (ga) označite s ključnikom #GlassRepurpose; označite tudi profil @mao_slovenia.
5. Bodite pozorni, da je nastavitev vašega profila javna, saj v nasprotnem primeru organizator natečaja do vaših fotografij ne bo mogel dostopati.

6. V času trajanja natečaja, med 1. in 25. oktobrom 2019, lahko vsak sodelujoči objavi največ 5  fotografij oz. videoposnetkov, s katerimi se poteguje za razpisane nagrade.

Z objavo fotografije s ključnikom #GlassRepurpose avtorji fotografij avtomatsko soglašajo s pravili natečaja.

PRAVILA IN POGOJI NATEČAJA

TRAJANJE NATEČAJA:

Natečaj #GlassRepurpose poteka med 1. in 25. oktobrom 2019.

 NAGRADE NATEČAJA:

Žirija bo med fotografijami ali do 30-sekundnimi videoposnetki, prispelimi na natečaj, izbrala tri najboljše. Ustvarjalec najboljšega dela po izboru žirije bo prejel finančno nagrado v višini 1.000 evrov, drugo- in tretjeuvrščenemu pa bomo omogočili objavo v medijih ter simbolično nagrado »Steklarna Hrastnik doživetje«.

POGOJI ZA SODELOVANJE:

1. Pri vsaki objavljeni fotografiji ali največ 30-sekundnem videoposnetku, s katerim želite sodelovati na natečaju, morate v opisno polje dodati #GlassRepurpose in @mao_slovenia.

2. Nastavljen morate imeti javni dostop do svojega profila na Instagramu.

3. Vsak posameznik sodeluje s svojo fotografijo ali videoposnetkom. Sodelujejo lahko tudi skupine, društva, podjetja in organizacije.

4. Na natečaju je mogoče sodelovati z največ 5 fotografijami ali največ 30-sekundnimi videoposnetki, objavljenih kadarkoli v času trajanja natečaja.

5. Na natečaju lahko sodelujejo vsi posamezniki, starejši od 18 let, ki niso člani žirije natečaja in niso zaposleni pri organizatorju (MAO) ali sponzorju natečaja (Steklarna Hrastnik, družba za proizvodnjo steklenih izdelkov, d. o. o.)

6. Z udeležbo na natečaju soglašate, da v primeru izbora vaših fotografij ali videoposnetkov dovolite njihovo predstavitev na družbenih omrežjih organizatorjev.

IZBOR ŽIRIJE:

Po koncu natečaja se bo sestala strokovna žirija. Sestavljali jo bodo Matevž Čelik Vidmar, MAO,  Mateja Š. Dimic, Steklarna Hrastnik, Erika Oblak, Ekologi brez meja. Pregledali bodo vse fotografije in videoposnetke ter izbrali tri najboljše objave, prvo mesto bo nagrajeno z denarno nagrado v višini 1.000 evrov, drugo- in tretjeuvrščenemu pa bomo omogočili objavo v medijih. Vsi nagrajenci prejmejo tudi simbolično nagrado »Steklarna Hrastnik doživetje«. 

OBJAVA IMEN NAGRAJENCEV IN PODELITEV NAGRAD:

Izbrane tri (3) najboljše objave (fotografije ali videoposnetki), bodo lahko objavljene na profilu organizatorja natečaja (@mao_slovenia) na Instagramu, na spletni strani organizatorja natečaja (mao.si) in na drugih družbenih omrežjih.

Avtorji nagrajenih fotografij ali videoposnetkov se bodo morali v roku štirih dni po razglasitvi nagrajencev javiti na e-naslov organizatorja (social@mao.si) in mu na način, ki ga bo določil, sporočiti osebne podatke: ime in priimek, naslov, davčno številko, e-naslov, telefonsko številko in povezavo do profila na Instagramu; prek slednjega bo nato organizator natečaja stopil v stik z njimi.

Denarna nagrada bo nagrajenemu avtorju podeljena po 14. novembru 2019.

Če se nagrajeni avtor po objavi imen nagrajencev ne javi organizatorju ali osebno ne prevzame nagrade, se šteje, da se denarni nagradi odpoveduje.

Več podrobnosti o pravilih sodelovanja najdete na tej povezavi.

Thumb

MAO se pridružuje akciji Z igro do dediščine

MAO se pridružuje akciji Z igro do dediščine, ki jo v okviru Tedna otroka - ta poteka med 7. in 13. oktobrom 2019 - pripravlja Pedagoška sekcija Skupnosti muzejev Slovenije. V okviru bogatega programa številnih muzejev in galerij po vsej državi bo tudi MAO omogočil otrokom in njihovim družinam brezplačen vstop na dogodke in razstave.

V Tednu otroka je za družine brezplačno na ogled razstava Prenavljamo!!!, ki skozi nabor preteklih in sodobnih projektov izpostavlja pomen sodelovanja, potrebnega za to, da hiše, ki so preživele prvotno rabo, lahko zaživijo nova življenja. Razstava predstavlja prenovljene zgradbe v Sloveniji, ki so nepogrešljiv del zgodovine mest in naselij ter nosilec lokalne ali celo nacionalne identitete.

Družine so vabljene tudi na samostojno raziskovanje omenjene razstave z zanimivimi igrami in ugankami iz "magične škatle".

Thumb

Pri oblikovanju programov novega muzeja za arhitekturo in oblikovanje v Helsinkih se Finci učijo v MAO

Mesto Helsinki in finska vlada razvijata ambiciozen projekt novega muzeja za arhitekturo in oblikovanje. Ker pri oblikovanju novih programov MAO prepoznavajo kot enega vodilnih svetovnih muzejev, sta bili med 9. in 13. septembrom v ljubljanskem Muzeju za arhitekturo in oblikovanje (MAO) na študijskem obisku direktorica Reetta Heiskanen in Arja-Liisa Kaasinen (vodja povezovanja in sodelovanj) iz Finskega arhitekturnega muzeja.
 
Muzej finske arhitekture se na pobudo države in mesta Helsinki z Muzejem oblikovanja združuje v novi, večji in sodobnejši Muzej arhitekture in oblikovanja, za katerega do leta 2025 nameravajo zgraditi novo in atraktivno stavbo, pomembno za kulturni, turistični in ekonomski razvoj finske prestolnice. V zgradbo, programe in dejavnosti novega muzeja bosta Finska država in mesto Helsinki vložila med 130 - 150 milijonov evrov. Ob pripravi programa in strateškega načrta novega sodobnega muzeja so izbrali nekaj evropskih institucij, ki jih je zaradi kakovosti in dobrih praks ter standardov mogoče uporabiti kot vzor. Med institucijami, kot so London Design Museum, V&A Dundee idr. so prav transformacijo in delovanje MAO prepoznali kot primer dobre prakse in zaprosili za eno tedenski obisk, da bi v Ljubljani pridobili novo znanje, izkušnje in vizije.
 
Kot sta povedali gostji, so MAO za študijski obisk v okviru programa Erasmus+ izbrali zato, ker ima dolgo tradicijo povezovanja arhitekture in oblikovanja. "Na Finskem imamo ti dve področji v ločenih muzejih, smo pa v procesu združevanja pod isto streho z gradnjo novega muzeja," je pojasnila Reetta Heiskanen. Menijo, da se je MAO v zadnjih letih preoblikoval v skladu z novo družbeno vlogo, saj se pri svojem delovanju dotika tudi aktualnih in perečih tem. Med najzanimivejši novimi dejavnostmi sta gostji MAO izpostavili projekta Center za kreativnost in Future Architecture. Vključeni sta bili tudi v aktivnosti v okviru projekta Made In, ki so prejšnji teden potekale v Radovljici. Med najpomembnejšimi spoznanji svojega obiska sta izpostavili dialog, ki ga MAO odpira in spodbuja z vprašanji in temami, ki se tičejo sodobne družbe, na primer podnebne spremembe in druge probleme, s katerimi se vsi soočamo.

Po njunem mnenju so bile posebej zanimive tudi interakcije s kolegi iz arhitekturnega področja in pogovori o programu vpisa dediščine Jožeta Plečnika na UNESCO. "Programi Evropske unije in nacionalni programi, katerih del je MAO, so na zelo visoki ravni in to kakovost delovanja si želimo prenesti in razviti pri nas na Finskem," je zaključila direktorica in dodala: "Naš cilj je pritegniti širšo javnost in ne le strokovnih krogov, k čemur stremi tudi vaša institucija. Torej: nočemo, da bi bil muzej zgolj informacijsko središče, ampak tudi platforma za različna dogajanja in interakcije. Kar pri vas direktor Matevž Čelik z ekipo dela zelo dobro, je povezovanje z mladimi talenti iz različnih področij, s platformo za ustvarjanje in možnostmi razvoja za prihodnost. Zanima nas, kako se znanje iz arhivov in zbirk kulturne dediščine preoblikuje in uporabi za potrebe sodobne družbe."

Direktor Matevž Čelik je ob obisku izjavil: "Obisk strokovnjakinj iz Finske je veliko priznanje, da nove funkcije muzeja in program MAO od leta 2010 razvijamo v pravi smeri. To seveda opazimo pri dnevnem obisku v muzeju, študijski obisk iz države, ki v arhitekturi in oblikovanju velja za 'velesilo', pa je dodatna potrditev."
 
1 2 3 4 5  ...